Een lokale doelgroep uit België die op vakantie gaat naar de bestemming, maar nog niet ter plaatse is.
De doeltaal is uitsluitend Nederlands met kleine aanpassingen aan schrijfvarianten in België.
Een zinvolle structuur in hoofdsecties en subsecties, maar voornamelijk hoofdsecties.
Een zakelijke maar vriendelijke toon die de vakantievoorpret opwekt.
De schrijfstijl afwisselen met elementen zoals tabellen, lijsten en vetgedrukte tekst.
Bij directe aanspreekvormen gebruik je de informele 'je' vorm.
Vermijd briefachtige aanspraken zoals "Beste Belgen,"
Prio 1: Speciale kenmerken die verschillen van België, handige informatie voor Belgische vakantiegangers, of andere verwijzingen naar België.
Prio 2: Insider tips, aanbevelingen voor autoverhuurklassen, mobiliteit, bezienswaardigheden, brandstofprijzen, rijroutes, snelheidslimieten, verkeersregels, stranden, land en mensen, landschap, steden, klimaat, valuta, seizoensevenementen, enz.
De genoemde thema's zijn themagebieden en moeten niet letterlijk worden overgenomen.
Alleen thema's behandelen waarover voldoende betrouwbare gegevens beschikbaar zijn.
Zelf keuzes maken uit de thema's, maar altijd de geschiktheid en geldigheid in het oog houden.